Glikemični indeks

Glikemični indeks (GI) razvršča hrano glede na to, koliko lahko ta zviša raven krvnega sladkorja. Živila z visokim GI zvišajo raven glukoze v krvi bolj kot tista z nizkim GI.

Če jeste hrano z visokim GI, lahko obrok uravnotežite z živili, ki imajo nizek GI: takšna so npr. suhi fižol in stročnice, neškrobna zelenjava in z vlakninami bogata živila.

Med dejavniki, ki lahko vplivajo na GI posameznega živila, so:

  • Vsebnost maščob in vlaknin — ta praviloma znižuje GI.
  • Zrelost — zrelo sadje in zelenjava imata višji GI.
  • Predelana hrana — polnozrnat kruh iz drobno mlete moke ima višji GI kot polnozrnat kruh iz grobo mlete moke, pire krompir ima višji GI kot pečen in sadni sok ima višji GI kot celi sadeži.
  • Čas kuhanja — dlje časa kuhana hrana ima praviloma višji GI.
  • Številna hranilno bogata živila imajo višji GI kot živila z malo hranili.

NE POZABITE: GI pomeni vrsto ogljikovih hidratov v hrani, ne njihovo zaužito količino, zato je velikost obroka še vedno pomembna za uravnavanje ravni krvnega sladkorja in hujšanje.

Preverite svoje znanje:

Na embalaži za testenine je označen priporočen čas kuhanja 5 minut. Testenine smo kuhali 9 minut. Ali smo jim s tem glikemični indeks znižali ali zvišali.
Čestitamo, vaš odgovor je pravilen.
Vaš odgovor je žal napačen. Pravilen odgovor se nahaja tukaj.

Če želite v celoti preveriti svoje znanje o sladkorni bolezni, izpolnite kviz