Oblikujte svoj obrok

Težko se je odločiti, kje začeti spreminjati prehranske navade in prehranski načrt pri sladkorni bolezni. Enostaven način za oblikovanje obroka obsega šest preprostih korakov. Ti vam omogočajo izbrati hrano, ki jo imate radi, a spremenijo velikosti obrokov, tako da zaužijete več neškrobnih in manj škrobnih živil.

Za začetek poskusite takole:

  • Po sredini krožnika za obrok narišite navidezno črto. Polovico krožnika na eni strani še enkrat prepolovite (zdaj imate krožnik razdeljen na 3 dele).
  • Napolnite največji del (polovico krožnika) z neškrobnimi živili, kot so:
    – špinača, korenje, zelena solata, zelena zelenjava,
    – stročji fižol, brokoli, cvetača, paradižnik,
    – zelenjavna omaka, kumare, čebula,
    – gobe, paprika.
  • Na enega od obeh manjših delov (na četrtino) dajte škrobna živila, kot so:
    – polnozrnati kruh,
    – polnozrnate, z vlakninami bogate žitne jedi,
    – kuhane žitne jedi,
    – riž, testenine, tortilje,
    – kuhan fižol in grah,
    – krompir, koruza.
  • Na drugi manjši del (na drugo četrtino) pa dajte beljakovinska živila, kot so:
    – piščanec ali puran brez kože,
    – ribe,
    – morski sadeži, npr. kozice,
    – pusta govedina ali svinjina,
    – tofu, jajca ali malo mastni sir.
  • Dodajte kozarec z 2,5 dcl nemastnega ali malo mastnega mleka, lahko pa tudi lonček jogurta.
  • Dodajte kos sadja ali pol skodelice sadne solate.
Kroznik6 kroznik5 Kroznik4
Kroznik2 Kroznik3 Kroznik1

Preverite svoje znanje:

Kako na najbolj preprost način odmerimo živila na krožnik?
Čestitamo, vaš odgovor je pravilen.
Vaš odgovor je žal napačen. Pravilen odgovor se nahaja tukaj.

Če želite v celoti preveriti svoje znanje o sladkorni bolezni, izpolnite kviz