Ogljikovi hidrati in krvni sladkor

Živila z ogljikovimi hidrati zvišujejo raven krvnega sladkorja. Ločimo 3 glavne vrste ogljikovih hidratov:
• škrobe,
• sladkorje,
• vlaknine.

Med živila, bogata s škrobom, spadajo:

• škrobna zelenjava, na primer grah, koruza, fižol in krompir,
• suh fižol in grah, leča,
• žita, na primer oves, otrobi, riž, pšenica, krekerji in kruh.

Sladkor je hitro delujoči ogljikov hidrat. Dve glavni vrsti sladkorja sta:

• naravni sladkor, ki ga najdemo v sadju in mleku,
 dodani sladkor, na primer v gostih sirupih, vloženem sadju in vodah z okusom. 

Sladkor ima številna različna imena – med, javorjev sirup, rjavi sladkor, agavin nektar in druga. Sladkorje na oznakah živil prepoznate po njihovih kemičnih imenih, ki se končujejo na »-oza« (fruktoza, maltoza, dekstroza).

Vlaknine

Vlaknine izvirajo iz rastlinskih živil in so njihov neprebavljivi del. Vlaknine pomagajo ohranjati zdrava prebavila in pripomorejo k občutku sitosti po jedi. Med dobre vire vlaknin spadajo:
• fižol in stročnice,
 polnozrnata žita:
   – polnozrnate testenine,
   – polnozrnati kosmiči,
   – polnozrnat kruh,
 oreščki.

Preverite svoje znanje:

Ali mleko vsebuje ogljikove hidrate?
Čestitamo, vaš odgovor je pravilen.
Vaš odgovor je žal napačen. Pravilen odgovor se nahaja tukaj.

Če želite v celoti preveriti svoje znanje o sladkorni bolezni, izpolnite kviz